donderdag 25 juni 2015

Wat te verwachten

Voordat je op reis gaat maak je ongelooflijk veel keuzes. Welk land wil je bezoeken? Wat wil je er zien? Wat hoop je er te beleven? Hoeveel geld wil je uitgeven? Daar begint het al mee. Als je je daarover een beeld hebt gevormd, komen de details aan bod. Wil je rondreizen of toch maar liever op één plek blijven? Wil je een ‘do’ of een ‘don’t’ tijd hebben? Wil je het land ‘leren kennen’ of wil je alleen maar genieten van ‘de zon’, ‘de zee’ of ‘je favoriete vrijetijdsbesteding’? De antwoorden daarop bepalen je verwachtingspatroon. Ik wilde Marokko bezoeken. Waarom? Omdat ik de reis wilde laten verzorgen door Het Vliegende Nijlpaard en Bert de reisadviseur, daar al was. In Marokko wilde ik eigenlijk alleen maar rondkijken. Ik hoopte stilletjes dat ik er veel kon tekenen en ik wilde niet veel geld uitgeven, maar genoeg zodat ik comfortabel kon reizen. Ik wilde rondtrekken, maar niet voortdurend kilometers maken. Ik koos voor een ‘don’t’ tijd, maar toch wilde ik het land wel ‘leren kennen’: vanachter mijn tekenblok dat wel. Uiteindelijk ben ik drie keer achter elkaar gegaan, omdat het land gewoon te groot was om het in één keer ‘te doen’. Onderschrift: Ten zuiden van Mirleft aan de Atlantische Oceaan. Christina en een onbekende dame genieten van de avond zon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten